2013. július 31., szerda

Marinált paprika télire




Régi recept egyik nagynénitöl. Èvek óta nem csináltam, mert nem igazán jutottam jó húsos sárga paprikához, de most...  Olvastam az interneten sokféle receptet tartósitó nélkül, de nekem ez régi iz, ahogy szeretem, meg nem akartam kockáztatni ebböl a finom magyar paprikából.
Recept: 3 kg húsos paprika, 2 l viz, 1/2 l ecet / gyakorlat szerint kevesebb ecet kell/ 20-25 dkg cukor /ez is izlés szerint, én kb. 15-18 dekát tettem bele/ izlés szerint só, 1 zacskó kapros savanyúság tartósitó, 2 dl olaj.  Megkóstoltam a levet és úgy izesitettem még, jó füszeres, de ne savanyú legyen.
Tettem bele pár fokhagyma gerezdet, borsot.
A paprikákat kicsumzázzuk, félbe vágjuk, és az izes lében megfözzük, de nem teljesen, csak, hogy a celluloid héja ne pöndörödjön. Forrón üvegekbe teszzük, öntünk rá az olajos levéböl, hogy elfedje, lezárjuk és száraz dunsztban kidunsztoljuk. Lehet erös zöldpaprikát is bele tenni, de akkor a paprikákat egészben hagyjuk. Télen isteni, remélem kibirja télig, el kell dugjam mert nagyon szeretem.
Paradicsom paprikából is lehet csinálni, néha kapni nálunk is magyar paradicsom paprikát, ha lesz el kell tegyek még pár üveggel, mert nagyon 
szomorú leszek, ha elfogy amit most eltettem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése