2013. május 26., vasárnap

Ravioli linzer




Ravioli linzerek, egy kedves és nagyon szép blogról való a recept.A receptet
kimentettem, de nem találtam a blogot, azóta is kerestem, de most rátaláltam, tehát  izzel és lélekkel a neve.
köszönöm a receptet.  Igaz ott nagyon szépek  a raviolik, az enyém nem
annyira mutatós, de nagyon  finom lett. 
Fél adagot készitettem, de ahogy láttam elfogyott volna egy délután a
teljes adag is.

.


Ravioli linzer / a receptet kimásoltam valamikor, ide is bemásoltam, hátha valaki ráismer a tulajdonosára/ akit végre megtaláltam.
Hozzávalók:
  • 500 gramm liszt
  • fél csomag sütőpor
  • 1 csipet só
  • 1 tojás 
  • 1 ek. vanília aroma
  • 275 gramm lágy vaj
  • 150 gramm porcukor
  • 2 ek. tejföl (lehet több is, liszt függő)
  • 1 citrom reszelt héja
Töltelékhez:
  • 1 kis üveg pikáns lekvár, nálam most fekete ribizli
Lekenéshez:
  • 1 tojás szétválasztva
  • sárgájához 1 ek. tej

Elkészítés:
A vajat a porcukorral habosra kevertem, majd beletettem a vaníliaaromát, sót, egész tojást és a tejfölt. Robotgéppel egynemű masszává dolgoztam. A liszthez hozzáadtam a sütőport és citrom reszelt héját, majd a vajas keverékhez adtam. Összegyúrtam és két egyforma darabba vágtam, amiket folpackba csomagolva a hűtőbe tettem pihenni. Minimum 1 órára, de az sem baj ha többet pihen. 
Ha letelt az idő, elővettem az egyik gombócot és lisztezett felületen 2-3 mm vastagságúra nyújtottam. Hullámos szélű linzerkiszúróval kiszaggattam, (az enyém 6 cm átmérőjű) majd sütőpapíros tepsibe raktam. 
Nekem a gáztesibe 20 darab fért el, szépen levegősen. Mindegyiket megkentem kissé felvert tojásfehérjével,
 majd a közepükre ribizlilekvárt tettem....
 A következő 20 darabot kereszt alakban bevágtam derelyevágóval.....
Ezekután fogtam egy likőrös poharat és a kereszteket középre fogva, óvatosan összenyomtam a tésztát. A közepe kiemelkedik és itt már úgy néz ki, mint egy ravioli....
 

A megmaradt tojássárgájához adtam egy kis tejet, megkentem vele a linzerek tetejét, és 180 fokos sütőbe téve, pirosra sütöttem. Ha kihűltek, meg lehet szórni porcukorral ....... Nekem ebből az adagból 50 darab linzer lett!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták!
    A recept vége mintha hiányozna. Gondolom a korongokra jött rá a lekvár, majd a második adag tésztával kell befödni?

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm csak gyorsan bemásoltam a receptet és nem vettem észre.
    Javitottam.

    VálaszTörlés