2016. augusztus 13., szombat

Szilvás- diós morzsás sütemény









 Illeskrisz blogján találtam ezt a nagyon  finom szilvás sütemény receptet. 
Kicsit változtattam rajta.

Recept, ahogy én készitettem :


Hozzávalók egy 20 x 30 cm-es tepsihez: 30  dkg liszt,15 dkg darált dió vagy mogyoró 
 25 dkg puha vaj, 1 csomag vaníliás cukor, 1 csipet só, 10 dkg cukor, fél csomag sütöpor. 
Töltelék: kb. 20 szem szilva, 4-5 evőkanál fahéjas cukor.

A tészta hozzávalóit tálba mérjük majd villával " vizes homok " állagúra keverjük.Keverö géppel csináltam.  Kibéleljük a tepsit sütőpapírral, majd a tészta 2/3-át beleszórjuk, villával elterítjük majd kézzel belenyomkodjuk egyenletesre.

A szilvákat megmossuk, megtöröljük, majd késsel félbevagdossuk. Vágott felükkel felfelé kirakjuk a tészta tetejét, majd megszórjuk a szilvákat fahéjas cukorral.

A maradék tésztamorzsát a szilvára szórjuk. A sütőt előmelegítjük 180 °C-ra és betesszük a süteményt sülni. Kb. 25-30 perc alatt ropogósra megsütjük. Rácsra téve kihűtjük, majd kockákra felvágjuk. Tálalás előtt porcukorral hintjük meg a tetejét. Finoman krémes, de mégis ropogós sütemény, a szilva finom ízével...

 Nagyon gyorsan elkészithetö, nem kell nyujtani a tésztát,egy keverö edény kell hozzá és egy tál a szilvának. Szeretem az ilyen gyors süteményeket és a legjobban azt szeretem, ha egy- egy falat után elismerö hümmögést hallok. Közben azon kuncogok, ha tudnák
milyen kevés munkával szereztem Nekik is meg magamnak is  örömöt :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése