2013. november 20., szerda

Orosz almás, kakaós, diós torta





Valamikor az NLC-n keringett ez a recept.
Hozzávalók: 20 dkg vaj, 15 dkg cukor, 4 tojás, 30 dkg liszt, 1 sütöpor, 8 dkg kakaó, 15 dkg apróra vágott dió. 5-6 alma lereszelve, 1 kávéskanál fahéj.

A vajat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a 4 db tojást, tovább keverjük
amig habos nem lesz. A lisztet a sütöporral elkeverjük, beletesszük a kikevert
masszába, mehet bele a kakaó is. Összekeverjük ha kell kevés tejet teszünk
bele, majd az alma és a fahéj kerül bele, amivel szintén összekeverjük. 
Robotgéppel kevertem mindent. Nekem kb. 1 dl tejet vett fel, jó sürü massza
lesz. A végén még hozzáadjuk az apróra vágott dió felét. 
Kilisztezett tortaformába tesszük, a tetejét megszórjuk a maradék dióval
és kb. 180 fokon 50 percig sütjük. Tüpróba! 

Karamell szószt adtam hozzá: 10 dkg cukrot 1 dl vizet, pár csepp ecetet
elkezdtem fözni amig a cukor elkezdett karamellizálódni, szép szine lett,
majd beleöntöttem 1 doboz kókusztejet és azzal addig föztem amig be nem
sürüsödött. Nagyon finom volt, a maradékot a vendégek elvitték.

Utolsó szeletke maradt meg a fotózáshoz.

4 megjegyzés:

  1. A karamell szószt is belekeverted a krémbe vagy azt a torta tetejére tetted? Sajnos nem egyértelmű :(

    VálaszTörlés
  2. Sajnálom, ha nem egyértelmü. A karamell szószt külön tálaltam fel, aki akarta a tortaszeletjét leöntötte karamell szósszal.

    VálaszTörlés
  3. Bocsi, akkor 3 vagy 4 tojás kell hozzá?

    VálaszTörlés
  4. Négy tojás kell hozzá. A másik receptet elirtam valószinü. Nagyon figyelmesen olvasol :) Köszönöm, hogy észrevetted :)

    VálaszTörlés