2013. augusztus 21., szerda

Csirkés kavarma







Tegnap olvastam ezt a receptet a FB-n  Edith receptjei blogon.
Annyira, de annyira finom aki szereti a húst is meg a zöldséget is. Férjem nem tudta abbahagyni nagyon izlett Neki és persze nekem is. Edit ezer köszönet, hogy felraktad ezt a receptet, isteni roppanós maradt a sárgarépa, igazi izorgia volt. 
Annyit voltam kénytelen változtatni mivel nem volt csomborom, igy friss kakukkfüvet tettem bele a húst elösütöttem, utána pároltam, mivel a csirkecombokat át kell sütni-füzni. A zöldségeket egy vaslábosban átsütöttem, kicsi borral felengedtem és 10 percig párolva lesütöttem a zsirjára,
de nem volt zsiros. A végén összekevertem a hússal és átsütöttem. Méteres fehérkenyeret ettünk hozzá. Maga a zöldség, igy elkészitve, héjában fött krumplival is nagyon finom lehet, amit ki is fogok próbálni. Recept marad és nem fog elfelejtödni az biztos. 

Receptet bemásoltam a blogról: Már többször elkészitettem ezt az ételt, ma  rizst készitettem hozzá. 

Csirkés kavarma (Пилешка кавърма)

 Hozzávalók 4 személyre: 70 dkg csirkecombfilé, só, bors, szárított csombor, 2-3 evőkanál olaj; 3 sárgarépa, 3-4 hagyma, 2-3 húsos paprika, 2-3 nagyobb paradicsom, 1,5 dl fehérbor, só, bors, 1-2 teáskanál szárított csombor, ½ dl olaj.
 Elkészítése: A csirkecombot megmossuk, papírtörlővel megtörölgetjük, majd keresztben ujjnyi vastag csíkokra vágjuk. Megszórjuk sóval, borssal és morzsolt csomborral, majd kézzel alaposan összeforgatjuk, és 1-2 órán át állni hagyjuk. A zöldségeket meghámozzuk, a sárgarépát négybe hasítjuk, majd 3-4 cm-es darabokra vágjuk, a hagymát félbe, majd vastagabb szeletekre vágjuk, a paprikát kicsumázzuk, és vastagra szeleteljük, a paradicsomot pedig meghámozzuk, és tetszés szerint daraboljuk. Felforrósítjuk a 2-3 evőkanál olajat, rádobjuk a húst, és nagy lángon, állandóan kavargatva fehéredésig pirítjuk. Ekkor kiszedjük a húst és félretesszük, majd a visszamaradt zsiradékhoz öntjük a ½ dl olajat, és miután felforrósodott, rádobjuk a sárgarépát. Kb. 5 percig pirítjuk magában, majd mellédobjuk a hagymát, és további 5-5 percenként a paprikát meg a paradicsomot is hozzáadjuk. Megsózzuk és megborsozzuk, illetve szárított csomborral ízesítjük, közben pedig gyakran megkavarjuk, hogy a zöldségek egyenletesen puhuljanak. Miután hozzáadtuk a paradicsomot is, felöntjük a borral, visszatesszük a pirított húskockákat, és fedő nélkül addig pároljuk, míg zsírjára nem sül. Vigyázzunk, ne főzzük el túlságosan, akkor jó, amikor a zöldségek még nem főttek szét; már puhák, de még megtartják formájukat. A bolgárok általában köret nélkül, csupán friss kenyérrel eszik, de főtt rizst vagy krumplit, illetve krumplipürét is adhatunk mellé. Köret nélkül húsnapon fogyasztható. Tipp: A kavarma természetesen más húsfélével is készíthető, például nagyon ízletes lesz bárányhússal. Ha sertésből készítjük, figyelembe kell vennünk a hús elkészülési idejét, azaz hogy a sertésnek több időre van szüksége a teljes puhulásig. Ezért a disznóhúsos kavarmát általában sütőben készítik. Miután a húst megpirították, és a zöldségeket roppanósra párolták, hőálló edénybe rétegezik, felöntik borral, és lefedve, 180 fokos sütőben 1-1,5 óra alatt hagyják elkészülni. Cheap Offers: http://bit.ly/gadgets_cheap"




http://edithreceptjei.blogspot.ro/2013/08/csirkes-kavarma.html#

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése