2013. augusztus 3., szombat

Lecsó a nyár egyik legfinomabb étele



Ahány ház annyi lecsó recept. Nagyon szeretjük, mi a több paprika, kevesebb paradicsom kedvelöi vagyunk. Azt a lecsót szeretjük  ami, kicsit megsült, de mégsem zsiros. Sokszor nem is sikerül olyan jól, mert zsirosra nem akarom késziteni, de kicsit megsütve  mégis, szaftjára lesütve.
Most 1 kg paprikából és 4 db közepes paradicsomból, 3 fej közepes hagymából. kevés húsos szalonából, egy darabka házi kolbászból készült. Vas edényben sütöttem, fantasztikus finom lett, szaftját friss kenyérrel lehetett tunkolni. 

Húsos szalonát apró kockára vágtam, kicsit megpiritottam, a hagymát nagyon vékony szeletekre vágva, rátettem a sült szalonára, kicsit piritottam, ment bele  a lehéjazott paradicsom, kicsit összesütöttem. - igy egy mondatban gyorsan egymás után :) -. Pirospaprikával megszórtam, ráboritottam a karikára vágott paprikát, sóztam és fedövel befedtem, kb. 10 percig  pároltam néha kevergetve. Aztám levettem a fedöt és kicsit nagyobb lángon készre sütöttem. Lehet tojást ütni rá,  vagy rizzsel is nagy kedvenc. 
Imádom a lecsó illatát amikor fö, maga a nyár.  Gyors és laktató étel. 
Lecsó után kicsi pihenés és jöhet a "desszert"  egy jól behütött görögdinnye, ez a kettö együtt az igazi nyári iz orgia.
                                                            
Tojásos lecsó
Behütött édes görögdinnye