2019. május 1., szerda

Májas, zöldséges terrine



Inspiráco a Facebook fözös csoportból van.
Gyorsan ki is kellett próbáljam, kicsit alakitottam a recepten a saját izlésünk szerint.
Hozzávalók  egy kicsi 15 cm-es tortaformához.
20 deka szárnyas máj, 4 darab kemény tojás, plussz 4 tojás villával felverve,  egy negyed cukkini, egy fél kalifornia piros Paprika, egy szál sárgarépa, két szál újhagyma, fél marék friss petrezselyem, 1 cikk fokhagyma , vaj a máj sütéséhez. A kerek vagy hosszukás formát kikenjük vajjal és megszórjuk zsemlemorzsával.
Füszerek, majoranna, só Bors, kevés flekken füszerkeverék.

Elkészités: a májas diónyi vajon megsütjük, füszerezzük majorannával, sóval, borssal, kihütjük.
A cukkinit, paprikát apró kockára vágjuk, az ujhagymát karikára vágjuk, a sárgarépát lereszeljük.
4 tojást keményre fözünk és negyedeljük ha kihült.
A másik 4 tojást villával felverjük, sózzuk, frissen tekert borsot teszünk bele. A felapritott zöldségeket belekeverjük a felvert tojásba, tettem bele még egy teáskanálnyi flekken füszerkeveréket.
A formába teszünk három kanál tojásos masszát, rá  a fele fött tojást és a májat, megint 3 kanál tojásos masszát, és a maradék keménytojást és májat. A megmaradt tojásos zöldséges masszát a tetejére öntjük. A formát kicsit megütögetjük, hogy mindenhova kerüljön a tojásos masszából.
Vajdarabkákat tettem a tetejére és elömelegitett sütöben 30 percit sütöttem.

Langyosan friss salátával ettük, nagyon finom. Gondolom jófajta kacsamájból még finomabb lehet, nekem csak csirkemáj Volt itthon,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése