2018. október 7., vasárnap

Szilvás pite






Ezt a receptet a Habliliom  blogján találtam. Bemásoltam  a receptet. A képek a saját képeim a ma délután elkészült süteményröl. A recept nagyon jó és nem komplikált az elkészitése. Köszönet Habliliom :) 
Hozzávalók (24 cm átmérőjű kerámia piteformához):

A tésztához:

17,5 dkg süteményliszt + egy kevés a nyújtáshoz

késhegynyi sütőpor (3 g)

1 db kisméretű tanyasi tojás

1 púpozott teáskanál tejföl

10 dkg jéghideg vaj

6 dkg porcukor

1 jókora csipet só

A frangipane krémhez:

10 dkg enyhén pirított mandula

5 dkg finomszemű nádcukor

2,5 dkg nyers marcipánmassza

5 dkg szobahőmérsékletű vaj

1 db kisméretű tanyasi tojás

1 csipet só

A tetejére:

50 dkg érett, de nem túl puha szilva 

A tálaláshoz:

vaníliával kevert porcukor

Elkészítés:

A tésztához a lisztet a sütőporral együtt tálba szitáltam, hozzámértem a porcukrot, beleszórtam a sót, majd nagylyukú reszelőn hozzáreszeltem a jéghideg vajat. Gyors mozdulatokkal elmorzsoltam, hogy a keverék zsemlemorzsa állagú legyen. A tojást a tejföllel egy kistálban kikevertem, a lisztes-vajas keverékhez adtam, és épp csak annyira dolgoztam össze, hogy tésztává álljon. Frissen tartó fóliába csomagolva 1 órára beküldtem a frizsiderbe.

Közben elkészítettem a frangipane krémet. A mandulát 180°C-ra előmelegített sütőben egy sütőpapírral borított tepsin nagyjából 10 perc alatt megpirítottam. Hűlni hagytam. Majd késes aprítóba szórtam, pulzálva előbb porrá őröltem a cukorral és csipet sóval, majd hozzáadtam a felkockázott marcipánmasszát, ezzel is egyenletesre kevertem, aztán belekanalaztam a szobahőmérsékletű vajat, valamint hozzáütöttem a tojást, és az egészet sűrű, homogén krémmé kevertem nagyjából 4-5 perc alatt. A krémet tálba szedtem.

A szilvákat megmostam, kimagoztam, felnegyedeltem.

A sütőt 180°C-ra előmelegítettem. A piteformát kör alakú sütőpapírral béleltem.

Az alaposan lehűtött tésztát enyhén lisztezett munkafelületen jókora körlappá nyújtottam, nagyjából 3 mm vékonyra. A tésztát a formába helyeztem. Az alját villával alaposan megszurkáltam, majd egyenletesen elsimítottam rajta a frangipane krémet, és a tetejére rakosgattam a negyedelt szilvákat.

A túlnyúló tésztarészeket visszahajtogattam.


Az előmelegített sütőben 30 percig 180°C-on, majd további 15 percig 170°C-on sütöttem, míg sötét aranyszínűre sült. A sütési idő sütőnként eltérő lehet – akkor van kész, ha a tészta egyenletesen megpirult, a szilva megpuhult. Mikor kikerül a sütőből, a gyümölcs nedvességtartalmától függően némi folyadék boríthatja a pite felszínét, de ettől nem kell megijedni, ahogy hűl, úgy veszi fel a frangipane krém a gyümölcsből kisült levet.

 Miután kivesszük a sütöböl rögtön forrón megszórjuk vaniliás porcukorral. Ami jól ráolvad , karamellizálódik a cukor és szép fényes lesz a süteményünk na nem utolsó sorban zaftos. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése