2018. június 2., szombat

Adgika - Adzsika grúz szósz







Az adzsika egy grúz paradicsom és Paprika krém , nagyon sok változata ismert, van köztük normál édes és csípős változat is.  Elöször kedves orosz barátnömnél ettem ezt a finom szószt. Aztán megkóstolta a férjem - na Ö nagyon szereti - igy az orosz üzletben a frissen készitett változatát vettük mindig. De gondoltam, ha Ök frissen készitik akkor minek vegyek én is megtudom csinálni. Receptet barátnömtöl kaptam. Télen, nyáron lehet késziteni, aki szereti az eröset tehet bele Chili paprikát is. Ahány ház annyi szokás, lehet télire is eltenni, akkor kicsit változik a recept. De én frissen csináltam most és télen is frissen fogom késziteni, különösen jó meghüléses betegségek megelözésére - igy mondják akik ezt a szószt szinte naponta eszik.
Lehet vajaskenyérre tenni belöle, grillezett húsokhoz, fött húsokhoz, is nagyon ajánlott, sajtokhoz is passzol, felvágottakhoz,  szóval aki megszereti az szinte nap mint nap tud belöle enni. 

Recept nagyon egyszerü nálam most igy készült :

Egy jó tenyérnyi húsos paradicsom, 2 gerezd fokhagyma, 1 kápia Paprika,
só, és kb. 4 cm-es friss torma lereszelve. 
A tormától is erös lesz, de helyette lehet Chili paprikát bele  tenni. 
A hozzávalókat feldaraboltam és pürésitettem, sóztam és beálltottam az izét, ennyire egyszerü ami most készült.

Akkor  finom, ha kicsit csipös vagy a tormától vagy az erös paprikától. Aki szereti tehet bele több fokhagymát is, annyira izlés dolga, a lényeg, hogy egy jó füszeres, friss izü szószt készitsünk.

Hütöszekrényben 4 -5 napig eláll. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése