2018. április 30., hétfő

Spárga antipasti





Egy ujabb spárga recept, mert finom . Ez lehet elöételként csak úgy magában adni vagy egy könnyü vacsora gyanánt, de  föételként is, pár szelet Serano sonkával, frissel sült bagettel.

Hozzávalók 4-6 személyre :
30 dkg Sherry paradicsom
1 kg zöld spárga
2 kisebb fej lila hagyma 
7-8 evökanál olaj / nem Oliva olajat használtam, azt akartam, hogy a spárga
                               izét ne vegye el semmi - igy hidegen sajtolt repce olajjal                                  csináltam. 
só, bors, 1 cukor izlés szerint 
10 dkg zöld oliva bogyó  a recept még kapribogyót is irt, de ezt nem tettem                                           bele,mert nem szeretem. 
fél marék frissen vágott petrezselyem 
7 evökanál fehér balzsamecet 

A spárga végeit levágjuk és megpucoljuk / a zöld spárgát csak a végeinél kell kicsit meghámozni / A paradicsomokat ketté vágjuk. A lilahagymát kockára vágjuk . Egy serpenyöben a spárgát 2 -3 evökanál olajon megpiritjuk. Tettem alá 3 evökanál vizet is és fedöt tettem a serpenyöre. Kb. 10 perc alatt roppanósra puhul a spárga, nem baj, ha kicsit megpirul. 
A kész spárgát beletesszük egy hosszukás tálba, sózzuk, és frissen tekerünk rá borsot.  A serpenyöben fennmaradt olajhoz teszünk még egy kanállal beletesszük a kockára vágott hagymát, 2 perc után a félbevágott paradicsomot, sózzuk, borsozzuk és egy mokkáskanál cukorral megszórjuk, óvatosan megkeverjük és le is vesszük a tüzröl és a spárgán szépen elrendezzük. 
Dresszing izlés szerint balzsamecet, só, Bors, olaj és az oliva bogyót karikára vágva ráöntjük a spárgára a végén friss petrezselyemmel megszórjuk. Langyosan is nagyon finom, de hidegen is ugyanolyan jó. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése