2017. március 14., kedd

Szafaládé vagy virsli saláta / Wurstsalat /





Ez egy tipikus "svábországi" gyors étel. Igen talán nem annyira egészséges, de mi nagyon szeretjük,  föleg a férjem mert Ö onnan való és hát én is életem egy nagy részét ott éltem Az igazi Wurstsalat az éttermekben karikára sült piros krumplival van tálalva sok friss hagymakarikával a tetején. Sokfajta változata van, bajor, svájci stb.  most amit én készitettem a legegyszerübb, de lehet sajtcsikokkal késziteni - akkor az svájci módra van. 
Hozzávalók kb. 30 dkg szafaládé vagy párizsi, szeletelve, csikokra vágva.
Ùjhagyma /tavasszal / télen egy fej hagyma. Só, bors, pár csepp ecet, kevés mustár,  pici cukor, kevés viz és 2 evökanál olaj -  saláta öntetet készitünk.
Annyi öntet kell, hogy éppen csak meg tudjuk forgatni a hozzávalókat benne,ne tocsogjon a lében. 
A hagymát karikára vágjuk, beletesszük az öntetbe a felcsikozott
szafalédéval együtt, esetleg pár szem apró paradicsomot is tehetünk bele összekeverjük, petrezselyemmel megszórjuk és kicsit behütjük. Friss kenyérrel, zsemlével és a tetejét frissen vékonyra vágott hagymakarikákkal tálaljuk.   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése