2016. április 29., péntek

Mediterrán zöldséges sült tészta kecskesajt-habbal /vagy krémsajtos habbal/




 Andrea barátnöm megkért, hogy forditsam le Neki ezt a receptet. Már a forditás közben
eldöntöttem, hogy ez az étel nálunk is izlene, igy Andrea után én is elkészitettem. 
Vendégem is volt ma, és örömömre Neki is nagyon izlett. 
Kicsit változtattam az eredeti Tim Mälzer receptjén, mivel a férjem nem szereti a kecskesajtot,
igy krémsajtot használtam. 




Hozzávalók: 25 dkg spagetti, só, 20 dkg karalábé, 15 dkg sárgarépa, 10 dkg fehér répa, 15 dkg fehér- és zöld spárga vegyesen, 1 kaliforniai paprika, 4 szál újhagyma, 5 dkg leveles spenót (nálam bébi spenót), 4 szál petrezselyem, 6 ek olívaolaj, 1 gerezd fokhagyma, 2 szál kakukkfű levelei, 2.5 dl tej, bors, só, 15 dkg krémes kecskesajt,/vagy sima krémsajt/ 1 tk reszelt citromhéj, pár levél bazsalikom a díszítéshez
A spagettit sós vízben megfőzzük.
A zöldségeket megpucoljuk, karalábét, paprikát csíkokra vágjuk. A fehér spárgát megtisztítjuk, a zöldnek csak az alját törjük le, majd mindkettőt csíkokra vágjuk. A répákat felkarikázzuk. Spenótot megmossuk, leszárítjuk. A hagymát karikákra vágjuk a zöldjével együtt. (A hagyma csak a végén kell, nem kell a zöldségekkel együtt sütni!). 3 ek olajat erősen felmelegítünk és a karikákra vágott zöldségeket pár percig pirítjuk benne. Hozzáadjuk a karalábét, spárgát, paprikát és 7 percig együtt sütjük az egészet. (Én kicsit tovább sütöttem és fedőt is tettem rá. Így megsült, de még roppanós maradt). A fokhagymát vékonyan felszeleteljük, a tejjel és a kakukkfűvel pár percig főzzük. 3 ek olajon a leszűrt spagettit kevergetve 3-4 perc alatt átsütjük. A sült zöldségeket sóval, borssal ízesítjük, hozzáadjuk a karikákra vágott újhagymát, spenótot és a petrezselyemmel együtt jól összekeverjük a spagettivel. A fűszeres tejbe beletesszük a krémsajtot , a reszelt citromhéjat és habosra pürésítjük.
Nekem igazán jó habos krémes lett a szósz. A végén még reszeltünk rá frissen parmezán sajtot .
Salátátval kináltam.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése