2014. január 19., vasárnap

Nagyon finom sütemény







Andreától kedves barátnömtöl van a recept. Andi ez tényleg "nagyon finom sütemény" jó, hogy beirtad a blogodra, köszönöm . Kedvenc lett, tegnap vendégeim voltak, nagy sikert arattam vele.
Nagyon keveset változtattam az eredeti receptem, mégpedig a cukor mennyiségen spóroltam kicsit. 



4 tojás sárgáját kikeverünk 15 dkg vajjal és 15 dkg cukorral /nálam 10 dkg /. 1 ek kakaót adunk hozzá, a tojások felvert habját, 7 dkg réteslisztet, amit fél cs. sütőporral elkevertünk. Végül 12 dkg durvára tört diót. Kikent, lisztezett tepsiben sütjük előmelegített sütőben, 180 fokon. A kisült tésztát megkenjük pikáns lekvárral (én sk. ribizlizselével kentem meg). 20 dkg darált diót, 15 dkg porcukorral,/nálam 10 dkg/ 1 cs vaníliás cukorral és 4 ek rummal összekeverünk, és rákenjük a lekvár tetejére.

Krém :  1 egész tojást, 3 ek kakaóport, 10 dkg porcukrot és 20 dkg vajat habosra keverünk. Rákenjük a diós töltelékre. 
A végén kerül rá a máz: 10 dkg csokoládét felolvasztunk gőz fölött és kikeverjük 7 dkg vajjal.


Nálam a krém egy vaniliás pudingporból és 3 dl tejböl készült, plussz a 3 evökanál kakaópor, cukor és 20 dkg vaj habosra keverve. Soha nem használok nyers tojást friss krémekhez, ezért választottam ez a megoladást. A végén csokimázzal bevontam a süteményt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése