2022. március 31., csütörtök

Toskanai csirkemell

 


Recept 2 személyre: 1 db csirkemell, só bor, fokhagymapor. A csirkemellet

felszeleteljük és a fenti füszerekkel megszórjuk. 

A raguhoz kell : 1 doboz feldarabolt paradicsom konzerv, só, bors, pici cukor, 1 kis fej hagyma, 1 gerezd duci fokhagyma, oregano, bazsalikom, 2 dl tejszin.

Kell még a husokra  vékonyra felszeletelt mozarella sajt 

A ragu igy készül: 

A hagymát nagyon apróra felvágjuk és megpároljuk vajon, belenyomjuk a fokhagymát és a paradicsom konzervet is beleölntjük. Füszerezzük az oreganoval, bazsalikommal, sóval, borssal és izlés szerint cukorral /max. 2 teáskanál amit én beletettem / Szép lassu tüzön jó félórát fözzük. A végén beleöntünk 2 dl tejszint és még azzal is lassan fözzük kb. 5 percet. 


Közben a hús szeleteket pici olajon mindkét oldalukon elösütjük kb. 10 perc, éppen annyira, hogy pici szint kapjanak. Nem szabad sokáig sütni mert akkor kiszárad. /De akinek nincs kedve külön sütögetni a hust, az sem baj, mert akkor nyersen füszerezve egy tüzálló edénybe fekteti a husokat és a továbbiakban ugy jár el mint az elösütött hussal.  / En most  elösütöttem a húst, de volt már, hogy nyersen tettem a tüzálló edénybe. / Minden egyes hússzeletre teszünk egy vékony szelet mozarella sajtot. Utána a husokra rákanalazzuk a paradicsomos- tejszines szószt és elömelegitett sütöben kb. 30 percig sütjük. 

Most kis nudlikkal tálaltam, de bármilyen tészta vagy krumplipüre is illik hozzá, vagy egyszerüen frissen sült bagett. Isteni finom a szósz, lehet tunkolni. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése