2016. március 24., csütörtök

Zöld csütörtök, együnk zöldet




Saláta posirozott tojással

A húsvétot megelőző Nagyhét egyik jeles napja a Zöldcsütörtök. Ezen a napon zöld böjti ételeket esznek, leginkább olyasmit, ami ilyenkor már terem.

Igaz ma már minden megterem az üvegházakban, igy a saláta is. Egy egyszerü vacsora készült nálunk ma és amilyen egyszerü olyan finom is. 

A saláta dresszing nálam most egy evökanál mézes mustár, fél citrom leve, dió olaj, só volt.
Ezeket jól felvertem és egy krémes saláta öntetet kaptam. Tettem még bele petrezselymet, ujhagymát, snidlinget. A salátát megmostam leszáritottam és csikokra vágtam. A tényérokon elrendeztem és meglocsoltam a finom sürü dresszinggel. Közben egy literes edényben vizet forraltam, tettem bele
két kanál ecetet, és amikor forrt, jól megkevertem a vizet és beleütöttem a tojást, Amig forog a viz meg is fö a tojás és igy egyben marad. Majd a megfött posirozott tojást a salátára fektettem. Felvágtam a tojást és igy tálaltam. Nagyon finom, amikor a krémes tojás ráfolyik a salátára, a piritossal meg lehet
kicsit mártogatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése